Nálunk lépésről lépésre sajátíthatod el a 3D alkotás minden fontos területét: a modellezéstől és textúrázástól kezdve az animáción és renderelésen át a játékokhoz optimalizált asset készítésig.
Közösség, szakmai támogatás, valós gyakorlati tudás.
Mindig is volt bennem egy vágy az alkotásra – csak sokáig nem tudtam, milyen formában találom meg.
Gépészmérnökként végeztem az egyetemen. Papíron jól hangzik, nem? Csakhogy belül valahogy nem éreztem azt, hogy ez lenne az én utam. Minden nap úgy keltem fel, hogy „biztos, hogy ezt akarom csinálni életem hátralévő részében?”. És a válasz mindig ugyanaz volt: nem igazán.
Nem szerettem a felsőoktatás rideg struktúráját, a száraz elméletet, a „mindenki ugyanarra a sablon pályára megy” mentalitást. Nem akartam még egy diplomát, még egy olyan világot, amiben nem érzem otthon magam. Viszont azt tudtam: tervezni, alkotni szeretnék.
Ismerős neked is?
Az egyetemen volt egy kis ízelítőm a 3D-ből: alkatrésztervezés. És bár akkor még nem tudtam megfogalmazni, valami ott megmozdult bennem. Később jött az ötlet: milyen jó lenne saját figurákat készíteni társasjátékokhoz! Itt kezdett konkretizálódni, hogy valójában látványt, formát, világokat szeretnék alkotni. Na de jó pénzt is szeretnék keresni.
Akkor merre tovább?
Vannak, akik megelégszenek az átlagossal. És vannak, akik alkotni akarnak.
Sokan belefásulnak egy langyos, „jó lesz ez így” munkahelybe. Heti 40 óra egy olyan munkáért, ami nem ad örömöt, nem ad szabadságot, és nem ad lehetőséget arra, hogy kiéld a kreativitásodat.
Bevallom, én nem ebbe a kategóriába tartozom – és szerintem te sem.
El lehet tölteni 20–30 évet egy olyan állásban, ahol az ember csak „ott van”… vagy el lehet indulni az alkotás, a fejlődés, a nagyobb bevételi lehetőségek felé.
Én az utóbbit választottam.
Mert van egy másik út: egy olyan, ahol nem kell beleragadni egy unalmas állásba, nem kell minimálbéres mókuskerékben tengődni, és nem kell feladni a kreativitásodat.
Rengetegen évekig ülnek egy rossz állásban, miközben érzik, hogy valami kreatívabbra váltanának. Várják a nagy ötletet, ami majd „mindent megváltoztat”.
De az ötletek nem így jönnek.
Tenni kell érte. Kipróbálni. Elkezdeni tanulni.
Nem kell feltalálnod semmit – elég, ha megtanulsz egy olyan készséget, amire óriási a piaci igény.
És a 3D modellezés ilyen.
Mert egyszerre ad:
És ami a legfontosabb: a 3D nem csak egy „szakma”, hanem egy piacképes kreatív készség, amelyet rengeteg iparág keres:
Ha átlátod a 3D-t és jól modellezel, nem egyetlen piacra dolgozol – hanem százra.
Az utóbbi pár évben az AI úgy átgázolt a kreatív szakmákon, mint egy hiperaktív Godzilla.
Szövegírás? Félig automatizált.
Photoshop? Már gyakorlatilag beszélgetős app.
Webdesign? Egy gombnyomásra generált layoutok mindenhol.
Zene? Egy kattintás, és máris kész a „lofi 10 hour chill”.
Kódolás? Fogd meg a söröm!
De van egy terület, ahol az AI-nak rendre beletörik a foga.
Ez pedig a 3D.
És nem azért, mert „még nem tart ott”…
Hanem mert a 3D alapvetően más, mint minden más digitális kreatív feladat.
A 3D nem egy kattintás.
Ez egy komplex folyamat.
átgondolt modellezés
részletes sculpt
izzadós profi retopo
átgondolt, pixelmaximalizált UV-zás
PBR textúrázás
összetett riggelés
bonyolult, térbeli animálás
kompatibilis exportálás
Rengeteg 3D-vel foglalkozó AI-t kipróbáltam és a tapasztalat: – az AI jelenleg 1–2 lépést meg tud csinálni egyesével, de a teljes folyamatot nem fogja összerakni helyetted – főleg nem ipari minőségben. A végtermékbe pedig, mint tudjuk nehéz belenyúlni, ha nincs meg a file, amiben dolgozott.
A 3D folyamatok nem lineárisak.
Döntéseket igényelnek.
Emberi logikát.
Kreatív kontrollt.
Ezért marad még sokáig szabadon a képgenerálással és a videógenerálással ellentétben.
Az AI rengeteg munkát kiváltott.
A 3D viszont az a hely, ahol a tudás:
ritka
értékes
lassan automatizálható
iparágakhoz kapcsolódik
valódi eredményt hoz
synergiában működik az AI-val, nem versenyez vele
Ha ma digitális, kreatív, jól fizető, jövőálló szakmát szeretnél, a 3D az egyik legbiztosabb választás.
Egy olyan terület, ahol a tudás értéke nem csökken – hanem nő.
3D modellezés
Tárgyak, környezetek és karakterek pontos, polygonalapú felépítése. A folyamat, ahol a valóságos formákat digitálisan újraalkotod, optimalizált topológiával és tiszta geometriával.
UV layout készítés
A 3D modell felületének “széthajtogatása” úgy, hogy a textúrák torzulás nélkül feküdjenek fel rá. Elengedhetetlen lépés minden profi textúrázáshoz.
Textúrázás
Anyagok, színek, felületi részletek létrehozása PBR workflow-val. Ettől lesz a modelled fémes, matt, kopott, vizes vagy bármilyen reális.
Fényelés
Valószerű megvilágítás építése fizikai alapú fényforrásokkal. Meghatározza a jelenet hangulatát és fókuszpontját.
Animáció készítés
Alapmozgások, kameramozgások és karakteranimációk létrehozása. A logikus keyframe-kezeléstől a graph editorig.
Sculpting
Organikus formák részletes kialakítása milliós poligonszámon. Ideális karakterekhez, kreatív formákhoz és finom részletekhez.
Renderelés
A jelenet végső képpé vagy videóvá alakítása. Beállítások, mint sampling, GI, denoising és különböző render motorok használata
Szabadúszó szemlélet
Portfólió készítés, projektmenedzsment, helyes árazás, ügyfélkommunikáció és határidőkezelés. A kreatív tudásból így lesz piacképes szolgáltatás.
A tananyag nagy részét rugalmasan, a saját időbeosztásod szerint dolgozhatod fel, kiváló minőségű videóleckék segítségével. Minden leckéhez fejezetjelölők tartoznak, tetszés szerint felgyorsíthatod őket, és készítettünk melléjük jegyzeteket is, hogy még hatékonyabban tanulhass.
Az elméleti részek is gyakorlatorientáltak: sok esetben érdemes velem együtt követned a lépéseket, emellett pedig külön feladatokat is összeállítottunk számodra, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is egyre hatékonyabban tudd alkalmazni.
A legtöbb feladatra építő visszajelzést adunk, hogy könnyebben felismerd, min érdemes még dolgoznod.
Rendszeres élő, online webinárokon találkozunk, ahol lehetőséged van feltenni a kérdéseidet.
A 3D az egyik legszínesebb digitális pálya: teljesen mindegy, hogy művészibb vagy technikaibb alkat vagy, itt biztosan találsz olyan irányt, ami beszippant.
A 3D modellezés olyan, mint egy kreatív multiverzum – egyetlen készség, ami rengeteg karriert nyit ki:
Mutasd be a problémát, amit megoldasz, emeld ki a célközönséget, bizonyítékaidat vagy egy előnyöd, funkciód.
Szia, Suták Beni vagyok — 3D modellező, oktató és csapatvezető, aki mérnöki pályáról fordult a digitális alkotás irányába.
Gépészmérnökként végeztem, de hamar rájöttem, hogy a hagyományos mérnöki út nem az én világom. Nem éreztem benne a kreativitást, a szabadságot és az alkotás örömét. Tudtam, hogy valami mást keresek — valamit, amit valóban szenvedéllyel tudok csinálni. Így találtam rá a Blenderre és a 3D Studio képzésére, Ridegh Gábor iránymutatásával.
Itt kezdődött minden.
A tanfolyam után teljes erőbedobással folytattam a fejlődésemet:
rengeteg gyakorlás, YouTube videók tömkelege, kurzusok, hibák, sikerek, újabb kihívások.
Megtanultam a Photoshopot, Illustratort, Substance Paintert, Unityt, Unreal Engine-t — és két olyan mentortól is tanulhattam, akik rengeteget formáltak szakmailag: Karlinger Manótól (renderelés, utómunka) és Birgány Norberttől (sculpting alapok).
Ezután szabadúszóként vágtam bele a szakmába, majd a Diákszempont Gimnázium magániskolában is lehetőséget kaptam tanítani — Blender 3D-t és Unity játékfejlesztést, az ARworks-szel együttműködve. Idővel az ARworks csapatánál is folytatódott az utam, ahol VR, AR és interaktív touchscreen projektekben dolgoztam, majd csapatvezetővé léptettek elő. Kreatív és fejlesztő folyamatokért feleltem, és egy fantasztikus teammel valósítottunk meg elképesztő ötleteket, olyan ügyfeleknek, mint a Ganz, Pepsi, Fanta, Hell.
Most pedig itt vagyok, hogy az elmúlt 5 év tapasztalatát — a stúdiós munkát, a tanítás élményét, és a rengeteg gyakorlati tapasztalatot — struktúrált, érthető és inspiráló formában adjam tovább.
Hiszem, hogy a 3D nem csak egy szakma — hanem egy alkotói szabadság, amiben bárki megtalálhatja a saját útját.
Tudom, milyen nehéz egyedül, iránymutatás nélkül haladni ezen az úton.
Ha te is szeretnéd megtanulni, hogyan válj magabiztos 3D artisttá, kreatív szakemberré vagy akár játékfejlesztővé, akkor jó helyen jársz. Vágjunk bele együtt! 🙂
Egyszerre használjuk a különböző oktatási módszerek előnyeit.
Az elméleti ismereteket online videós leckékből tanulhatod meg.
Ezen felül élő webinarokon keresztül beszéljük át a felmerülő kérdéseket, hogy mindenki tudjon haladni.
Ez azt eredményezi, hogy hatékonyabban tudod elsajátítani a készségeket, amelyek fontosak.
Alapvető számítástechnikai ismeretek mindenképp szükségesek, ha azt tervezed, hogy online munkából építesz karriert.
Természetesen segít, ha már értesz valamennyire designhoz, marketinghez, de mindent a nulláról tanulunk meg.
Nem kell tudnod kódolni, nem kell érteni a Photoshophoz és semmi ilyesmihez, pont az a cél, hogy megtanítsam, ami a sikerhez kell.
Úgy lőttük be az anyagokat, hogy hetente kb. 10 óra tanulással és gyakorlati munkával lehessen haladni.
Ez egy intenzív tréning, ahol 3 hónap alatt tanítunk meg egy szakma szerteágazó tudásmixére.
Lehet, hogy neked kevesebb idő kell, de lehet az is, hogy több, ezt sajnos előre nem tudom megmondani.
Ha nincs ennyi időd, akkor sincs baj, mert később is visszanézheted a videókat, de a leghatékonyabb, ha együtt haladunk.
Alapvetően egy jól működő, erősebb laptopra (vagy PC-re) és internetre van szükséged.
Ezen felül ajánljuk az egér használatát, és ha laptopot használsz, akkor egy minimum 23 inches monitort. Itt találod a Blender minimum követelményeit.
Hétről hétre együtt haladunk a tematikában, házi feladatokkal. Ez azért van így, mert nagy az anyag és kell idő megemészteni. A leghatékonyabban akkor fogsz tudni haladni, ha velünk együtt haladsz.
Ha viszont lemaradsz, akkor sincs baj, a webinárok, kérdezz-felelek alkalmak felvételeit és az összes leckét később is bármikor elérheted.
Örökre megkapod a kurzusok tananyagát, bármikor elérheted őket a zárt felületen.
Igen.
Egyedül nagyon sok rossz beidegződés alakul ki, amit helyre kell tenni. A legrosszabb az, hogy sokszor nem is tudod, miről nem tudtál, mit kellett volna alapjaiban máshogyan csinálni.
Én is egyedül kezdtem, és amikor normálisan megtanították nekem a különböző megoldásokat, minden megváltozott.
Mindent sokkal gyorsabban kezdtem el csinálni. Ami előtte 2 óra volt, utána 10-20 perc lett.
Ez a képzés elég nagy átalakuláson visz keresztül, több hónap feldolgozni a tananyagot.
Egy ilyen méretű tudás csomagnál már szükséges az, hogy legyen melletted valaki az úton.
Többen együtt kezdtek egy csoportban, akik számára egy külön Facebook csoport indul, így kiemeltebb figyelmet kaptok tőlünk is.
Nem csak úgy leszünk jelen, mint a kurzusok készítői, hanem mint mentorok is.
Egyértelműen igen!
Elegem lett abból, hogy az egyetemeken és különböző képzéseken olyan dolgokat tanítanak, amik a piacon semmit sem érnek. Olyan képzést raktam össze, ami átadja azokat az ismereteket, amiket a saját utam során tanultam meg és sikeresen elhelyezkedtem a piacon.
Mutasd be a problémát, amit megoldasz, emeld ki a célközönséget, bizonyítékaidat vagy egy előnyöd, funkciód.
Válogasd össze kedvenc szakaszaid drótváz csomagunkból!
Válogasd össze kedvenc szakaszaid drótváz csomagunkból!
Ha úgy érzed, egyedi igényeid vannak és nagyobb támogatásra lenne szükséged.